Zpět na články

Zpátky v čase , aneb ztracený ráj

03. 04. 2017 | Radim

Jak asi většina z Vás ví, před pár dny měla Danča narozeniny. Slíbil jsem jí po jejím naléhání, že nechce žádný dárek, že ji nic velkého dávat nebudu. Jen že dostane malé překvápko - půjdeme do naší oblíbené restaurace. Netušila však do poslední chvíle, co ji čeká hned další ráno, což byl ten hlavní dárek k narozeninám a to road trip do neznáma. Nevybral jsem si místo, kam pojedeme, jen tak náhodou. O Nusa Penidě jsem četl spousty článků různě na internetu a všechny se schodovaly na tomtéž - že je to ztracený ráj, který vypadá jako Bali před 30ti lety, kdy ještě místní domorodci neznali slova jako turista, peníze, obchoďák či restaurace. A měli pravdu... ale nebudu předbíhat.

Tak jsem Danielku probudil a jemně ji naznačil, že mám pro ni ještě jedno překvápko, které jsem ji "zapomněl" dát včera a tak ať si sbalí věci na 3 dny, vezme helmu a vyrážíme za hodinu a půl neznámo kam. Moje skvěle vypočítané plány se zhroutily hned v 9 ráno v přístavu, kdy čas odjezdu v 10:00 psaný na internetu se vůbec neshodoval s tím, co jsme zjistili po zaplacení a projetí celým přístavem. Tam nám bylo řečeno, že loď se naloďuje mezi 12-1 a tedy že vyrážíme, až bude naložená. Čekání a celkem 6h cesta z Bali na Nusu Penidu (cca 10km po moři) ale stála za to.

NUSA PENIDA - ztracený ráj na zemi

Nemá smysl popisovat každý detail tohoto ostrova. Jen možná je důležité říct, že každá část ostrova je diametrálně rozličná. Přístav a severovýchodní část ostrova je pozvolná s dlouhým pobřežím s plážemi, na kterých se nejde moc koupat. Rybáři a místní obyvatelé tuto stranu využívají pro pěstování mořských řas a neskutečně to tam smrdí :-). Jestli znáte ovoce Durian (nesmradlavější ovoce na světě), tak si tento smrad znásobte desetkrát a přidejte mořskou "vůni" soli a máte o zážitek postaráno. Bydlí tu ale téměř většina zdejších obyvatel.

Raději jsme tedy od přístavu vyrazili na cestu po druhé části ostrova. Ten se od přístavu zvedá do náhorní plošiny ve výšce okolo 400mnm, kde je najednou úplně jiná vegetace než na Bali. Roste tu nekonečně listnatých stromů a palem je minimum. Jelikož pobřeží celého severu, západu a jihozápadu ostrova je jedna obrovská 200m vysoká skála kolmo mířící do moře, s občasnými údolíčkami, kde jsou ty nejkrásnější pláže, jaké jsme kdy viděli, tak po pobřeží se vážně jet nedá. Cesta vede vnitrozemím, po šílených rozbitých cestách alá "samajama". Jestli je cestovní rychlost na Bali závratných 30km/h, tak tady je to 10km/h. Co jsme ale zažili při této cestě je nepopsatený pocit samoty. Jedete půl hodiny a nenarazíte na živou duši. Pak potkáte 2-3 baráčky a další hodinu zase nic. Když ale dojedete tam, kam byste chtěli, čeká Vás nezapomenutelný zážitek. Takové pláže už nenajdete ani na Bali, ani v Thajsku... je to jako sen. Překrásná průzračná, tyrkysově modrá a teplá voda. Bílý písek. Čisto. Téměř žádní lidé. Okolo skal skáčou delfíni, můžete tu plavat s mořskými želvami či krmit manty obrovské. Je to doopravdy jako se vrátit do minulosti a užívat si ten nulový turismus.

Má to i ty negativní stránky. Po 3 dnech tu nemáte co dělat. Vlastně krom těchto pláží tu není vůbec ale vůbec nic. Restaurace jsou asi v těch pár hotýlcích, co tu najdete, wifi skoro nikde, mobilu se většinu času taky nechtělo moc pracovat, benzínku jsme potkali jednu jedinou a bankomaty 2 na celém ostrově. Ale to je přesně to, co jednou za čas člověk potřebuje - vypnout! A to byl přesně ten můj dárek....

Užijte si fotky z Nusa Penidy a pokud budete i Vy chtít, prodlužte si u nás pobyt o 3 dny a my Vám zařídíme skvělý závěr dovolené právě v tomto ráji. Tak co, jdete do toho?

Radim

Tagy: Nusa Penida | Bali | dovolená snů | stehujemesenabali | Stěhujeme se na Bali | blog | dnescestujeme | výlet | zpátky v čase | ztracený ráj | ráj